Doğaçlama Kartım Etkinliği

Doğaçlama Kartım

Hedef kitle:
60-72 ay

Kazanım ve göstergeleri:
Dil gelişimi


Kazanım 5.
Dili iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Jest ve mimikleri
anlar. Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür. Konuşmayı sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler. Duygu, düşünce ve
hayallerini söyler. Duygu ve düşüncelerinin nedenlerini söyler.Kazanım 10. Görsel materyalleri okur. 
Göstergeleri: Görsel materyalleri inceler. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir. Görsel materyalleri  kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.)
Sosyal ve duygusal gelişim
Kazanım 3.
Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. 

Göstergeleri: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder. Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.
Motor GelişimKazanım 5.
Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. 

Göstergeleri: Müzik ve ritim eşliğinde dans eder. Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.

Yönergeler:
·         Öğretmen çocuklardan yarım daire pozisyonunda oturmalarını ister.
·         Herkes yerini aldığında öğretmen bütün çocuklar onu görecek şekilde yarım dairenin önüne oturur.
·         Ardından öğretmen elindeki doğaçlama kartlarını çocuklara gösterir ve çocuklarla bu kartlar hakkında konuşur. (Doğaçlama kartları ikili eş olacak şekilde hazırlanmıştır. Örneğin Arı ve sinek.)
·         Öğretmen doğaçlama kartlarını çocuklara tanıttıktan sonra şimdi sizinle ikili grup oluşturacağım der. Grupları oluştururken öğretmen eş doğaçlama kartlarından birini bir çocuğa diğerini öbür çocuğa takar.
·         Bütün gruplar oluştuğunda öğretmen şimdi müzik açacağım ve müzik çalarken doğaçlama kartınızdaki şeklin hareketini yapın der.
·         Müzik çalar ve çocuklar hareketi eşliğinde gruptaki arkadaşı ile dans eder.
·         Etkinlik kartlar değiştirilerek çocukların dikkat seviyesine göre devam eder.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder