Sessiz Resim Etkinliği

Sessiz Resim


Hedef kitle :
 60 – 72 ay

Kazanım ve göstergeler :
Bilişsel gelişim
Kazanım 2.

Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri: Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini ile ilgili ipuçlarını açıklar. Gerçek durumu inceler. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.
Kazanım 3.
Algıladıklarını hatırlar. (Göstergeleri: Nesne/durum/olaybir süre sonra yeniden söyler. Eksilen veya eklenen nesneyi söyler. Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır
Dil gelişimi
Kazanım 8.
Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri: Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar. Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. Dinlediklerini/izlediklerini başkalarına anlatır. Dinlediklerini/izlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü gibi çeşitli yollarla sergiler.Motor gelişim
Kazanım 4.
 Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri: Nesneleri toplar. Nesneleri kaptan kaba boşaltır. Nesneleri üst üste / yan yana / iç içe dizer. Nesneleri takar, çıkarır, ipe vb. dizer. Nesneleri değişik malzemelerle bağlar. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. Malzemeleri keser, yapıştırır, değişik şekillerde katlar. Değişik malzemeler kullanarak resim yapar. Nesneleri kopartır/yırtar, sıkar, çeker/gerer, açar/kapar, döndürür. Malzemelere elleriyle şekil verir. Malzemelere araç kullanarak şekil verir. Kalemi doğru tutar, kalem kontrolünü sağlar, çizgileri istenilen nitelikte çizer.

Yönergeler :

1.       Öğretmen  çocuklardan elini önündekinin omuzuna koyarak arka arkaya sıra olmalarını ister.
2.       Herkes sıra olduktan sonra öğretmen şimdi sessiz resim oynayacağız en arkadaki arkadaşınıza bir nesne söyleyeceğim ve o önündekine dokunup nesneyi ona çizemeye çalışacak . Daha sonra resmi anlamaya çalışan önündekinin sırtına dokur .Öndündeki arkasını döner ve bu sefer resmi anlamayan çocuk anladığını çizer . Fakat sıra bize gelene kadar arkamızı dönmek yok der.
3.       Çocuklar sırayla anladığını çizer ve en baştaki de ona çizilen resmi anlamaya çalışır ve resmin ne olduğunu sesli söyler .
4.       Etkinlik çocukların dikkat seviyelerine göre tekrarlanabirlir

Not : Etkinlik tekrarlanırken en baştaki en arkaya geçerse en baştaki de resim çizebilir
          Öğretmenin seçtiği nesne çocukların yaş grubuna uymalı ve çocuk bunu çizebilmeli
          Eğer sınıf çok kalabalıksa öğretmen sınıfı ikiye bölebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder