Marakasla Mekan Keşfi Etkinliği

Marakasla Mekan Keşfi

Hedef kitle : 60 – 72 ay


Kazanım ve göstergeler :
Bilişsel gelişim
Kazanım 1.

Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar. Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Kazanım 2.
 Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. Göstergeleri: Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini ile ilgili ipuçlarını açıklar. Gerçek durumu inceler. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.
Kazanım 3.

Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri: Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler. Eksilen veya eklenen nesneyi söyler. Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.
Dil gelişimi
Kazanım 1.
Sesleri ayırt eder.

Göstergeleri: Sesin geldiği yönü söyler. Sesin kaynağının ne olduğunu söyler. Sesin özelliğini söyler. Sesler arasındaki benzerlik ve farklılıkları söyler. Verilen sese benzer sesler çıkarır.
Kazanım 7.
 Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinlediklerini/izlediklerini açıklar. Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.
Kazanım 8.
Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri: Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar. Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. Dinlediklerini/izlediklerini başkalarına anlatır. Dinlediklerini/izlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü gibi çeşitli yollarla sergiler.
Motor gelişim
Kazanım 1.
Yer değiştirme hareketleri yapar.
Göstergeleri: Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar. Yönergeler doğrultusunda yürür. Yönergeler doğrultusunda koşar. Belli bir yükseklikten atlar. Belli bir yüksekliğe zıplar. Belli bir yüksekliğe tırmanır. Tırmanılan yükseklikten iner. Engelin üzerinden atlar. Koşarak bir engel üzerinden atlar. Çift ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler. Tek ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler. Belirlenen mesafede yuvarlanır. Belirli bir mesafeyi sürünerek gider. Belirlenen noktadan çift ayakla ileriye doğru atlar. Kayma adımı yaparak belirli mesafede ilerler. Galop yaparak belirli mesafede ilerler. Sekerek belirli mesafede ilerler.
Kazanım 5.
Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
Göstergeleri: Bedenini, nesneleri ve vurmalı çalgıları kullanarak ritim çalışması yapar. Basit dans adımlarını yapar. Müzik ve ritim eşliğinde dans eder. Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.

Yönerge :

1.      Çocuklar halka oluşturur.
2.      Eğitmen çocuklara daha önce ördek görüp görmediğini sorar.
3.      Çocuklar cevap verir.
4.      Eğitmen çocuklardan elini ördeğin gagası gibi yapmasını ister .Daha sonra eğitmen doğrusunu gösterir ve çocuklar bunu öğrenir.
5.      Ardından eğitmen ben ilk önce topuğumla basıp daha sonra parmak uçlarımla basabiliyorum der .Çocuklar bunu dener ve öğrenir.
6.      Öğretmen çocuklara marakası hızlı çaldığımda hızlı hareket edin yavaş çaldığımda ise yavaş hareket edin der.
7.      Çocuklarelelri iki yanda vak vak şeklinde ve ilk önce topuğuna daha sonra parmak uçlarına basıp yürür .Çocuklar 2-3 kere bunu tekrarlar .
8.      Öğretmen bu çok kolay oldu dimi çocuklar şimdi aynısını yapacaksınız fakat bir daha zorlaşacak . Yürürken etrafınıza bakın ve marakas durduğunda her kes heykel olduktan sonra yavaş yavaş birinin yanına gidip sınıf hakkında sorular soracağım der.
9.      Çocuklar marakas eşliğinde yürür.
10.  Marakas durduğunda çocuklar heykel olur.
11.  Öğretmen rastgele bir çocuğun yanına gider ve pencere nerdeydi gösterir misin ? , Kapının yanındaki sandalye ne renkti ?gibi sorular sorar
12.  Öğretmen birkaç çocuğa soru sorduktan sonra tekrar marakas çalar
13.  Etkinlik çocukların dikkat sürelerine göre devam eder.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder